Dtk. Tun Ismail, Pengarah Politeknik Se-Malaysia menyerahkan penghargaan kepada Dr. Yuli Yetri didaksikan Puan Rasyidah, Direktur Politeknik Ibrahim Sultan

Dr. Yuli Yetri meraih Outstanding Presenter Award dan Della Novia Devani menyabet Senarai Best Paper dalam Ico-Ascnitech 2018 yang berlangsung di Malaysia, 5 November 2018.

Dari 254 judul atau peserta konperensi internasional ini, Yuli meraih penghargaan tersebut bersama empat orang lainnya. Mereka adalah Muhammad Soffi Bin Manda (Politeknik Sultan Haji Ahmad Shah, Kuantan, Pahang), Dr. Rosnani Affandi (Politeknik Melaka), Muhammad Alhafiz Bin Amat Esa (Politeknik Ibrahim Sultan Johor), P.N. Fazida Adlan (Universiti Kebangsaan Malaysia, Bangi).

Sementara itu, Della menyabet Senarai Best  Paper tersebut bersama 10 orang lainnya. Mereka adalah Mardiah Binti Morsin (Politeknik Ibrahim Sultan), Hasealah Binti Ishak (Kolej Komuniti Tg. PIAI, Nor Hidayu Binti Shahad (Poli Ibrahim Sultan), Zakiah Binti Othman (PSA), Hilla Syahira Binti Salmi N (Politeknik Nilai), Afham Zulhusmi Bin Ahmad (MJIIT, UTM), Fazida Azlan (UKM), dan Norhazlina Binti Amon & Siti Ruziati Binti Tomin (Politeknik Port Dickson).

Ketua Panitia Penyelenggara Ico-Ascnitech 2018, Dr. Nurul Aini Mohd. Ahyan menjelaskan, konperensi internasional itu menjaring 10 out standing paper awards, 5 outstabding poster awards, dan 5 outstanding presenter awards.

Menurut Dr. Revalin Herdianto, Panitia Scientific & Publication, Konferensi Internasional ke-2 Ilmu Terapan tentang Teknik, Bisnis, Linguistik dan Teknologi Informasi itu diselenggarakan atas kerjasama bilateral Politeknik Ibrahim Sultan dengan PNP.

Konperensi internasional yang digelar pada 5-6 November 2018 di Institut Kepemimpinan dan Pengembangan (ILD), UiTM, Negeri Sembilan, Malaysia itu menawarkan lingkungan yang kolaboratif kepada akademisi, peneliti, dan praktisi untuk bertukar dan berbagi pengalaman dan hasil penelitian mereka pada semua aspek termasuk sains dan teknologi, teknik, bisnis, linguistik, pendidikan, dan ilmu sosial. Konperensi ini juga menyediakan platform bagi para intelektual dari berbagai bidang dan disiplin ilmu untuk berdebat dan mendiskusikan isu-isu terkini di seluruh dunia serta mencari solusi untuk masalah.

Semua abstrak / makalah lengkap yang terdaftar dan diterima akan diterbitkan dalam proses konferensi. Hanya kertas yang dipilih yang akan diterbitkan dalam jurnal yang diindeks Scopus. Jurnal Scopus-indeks yang direkomendasikan adalah Jurnal Teknologi: Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Jurnal Internasional tentang Sains Lanjutan, Teknik dan Teknologi Informasi (IJACEIT), Wacana Seni: Universiti Sains Malaysia (USM), 3L: Bahasa, Linguistik, Sastra: Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Pertanika: Universiti Putra Malaysia (UPM), Gema Online (Jurnal Studi Bahasa): Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), demikian Revalin.

d®amlis

Berita Terkait